Chodzi mi po głowie taka refleksja na temat ostatnich wydarzeń związanych z blokowaniem kont Trumpa, propozycjami ustaw ograniczających portale społecznościowe, walka na Wall Street i paroma innymi. Być może jesteśmy widzami pierwszej bitwy pomiędzy państwami a korporacjami. To może być pierwsza poważna próba sił w wojnie o nas. Bo to my jesteśmy użytkownikami, żołnierzami, płatnikami dla obu stron. Innymi słowy - jesteśmy poddanymi. Z kolei akcja pokazała, że media społecznościowe są siłą, która może zagrozić obu stronom konfliktu. To znaczy - nie tyle media, ile ich użytkownicy połączeni siecią powiązań i dysponujący narzędziami komunikacji. Zatem ta próba sił odbywa się na różnych poziomach i w różnych kierunkach. Czasem jesteśmy jej podmiotem, a czasem przedmiotem. Inwestorzy z Reddita odkryli, że stanowią siłę, z którą muszą się liczyć nawet giganci biznesowi. To poczucie może zdławić właściciel aplikacji do kupowania akcji i Google. Tylko że pojawienie się miecza stymuluje pojawienie się tarczy, a to z kolei stymuluje budowanie bardziej ostrego miecza. Ludzie odkrywają właśnie swoją siłę.

@jaczad Mnie zastanawia ostatnio to, że praktycznie nie było dnia bez wycieku w Albicla i czy nie była to akcja robienia czarnego PR alternatywnym platformom społecznościowym spoza sektora Big Tech.

@siloam @jaczad chyba daleko idąca interpretacja, ale polecałbym zainteresowanym Alibiclą aby skorzystali z Fediverse :)

@arkadiusz_wieczorek @jaczad Pytanie dlaczego media Sakiewicza nie skorzystały z fedi tylko tworzą kolejną zamkniętą pseudoalternatywę. W mediach głównego nurtu o Mastodonie cisza, a o Albicli było głośno. Zwykły Kowalski nie wchodzi w detale i wszystkie alternatywy będzie teraz oceniał jej miarą.

@siloam @arkadiusz_wieczorek @jaczad
Przecież Albicla nie skorzysta na interoperacyjności. To skończy jako bańka dla wyborców PiS-u, gdy tylko skończy się potencjał na trolling i wszyscy papieże zapomną o swoich kontach.

@mkljczk @siloam @arkadiusz_wieczorek @jaczad Jak skończy się "moda" to zwyczajnie większość ludzi wróci na tweetera czy facebooka. Zostanie pustania być może utrzymywana z jakiejś kroplówki dotacyjnej - być może też właśnie i o to chodzi w tym. :)

@seachdamh @mkljczk @siloam @arkadiusz_wieczorek @jaczad Nie sądzę, by sieci zdecentralizowane dały radę zdetronizować w najbliższej przyszłości, i w ogóle, rozwiązania komercyjne (z wielu względów). Wierzę natomiast, że mogą stanowić realną alternatywę, gdzie nie będzie to już nisza dla technologicznych entuzjastów. Że wielu polityków na swoich profilach będzie miało obok logo FB czy TW również logo Mastodona. To jest możliwe i potrzebne. Kolejne przekraczanie granic przez FB czy Google to kwestia czasu - oni muszą mieć coraz lepsze wyniki finansowe - nie dla siebie, dla akcjonariuszy. A czym to ma się odbywać w bezpłatnych usługach, jak nie kosztem prywatnych danych? Wchodzimy w świat sztucznej inteligencji, linked data i big data. Skandale będą wybuchać co jakiś czas i każdy kolejny będzie większy. Dobrze by było, by w tych momentach istniały i funkcjonowały gotowe alternatywy, jak Fediverse właśnie. To dobrze, że to już się dzieje, że realnie np. tu możemy się zapisać i popisać, ale to dopiero początek drogi.

@JaroslawSadowski @seachdamh @siloam @arkadiusz_wieczorek @jaczad
Nigdy nie widziałem na polskojęzycznym fedi takiego ruchu jak ostatnio, więc jeżeli trzyma się tu trochę ludzi to nowi prędzej będą dołączać

@mkljczk @JaroslawSadowski @seachdamh @siloam @arkadiusz_wieczorek @jaczad Jeśli nawet taki nielubiący zmian zatwardzialec jak ja postanowił ruszyć d..ę i po 13 latach znaleźć alternatywę dla fb, to jest nadzieja w narodzie 😀 Ostatnio mocno wsiąkłem w temat fediwersum, indieweb, webmention etc. i coraz bardziej mi się to podoba 🤩

@mrk @mkljczk @seachdamh @siloam @arkadiusz_wieczorek @jaczad @nomadbynature Naszła mnie taka myśl, że by takie portale jak Friendrica, Mastodon czy Peetube przebiły się choć w min. stopniu do świadomości społecznej potrzeba czegoś więcej, niż partyzanckiego (z całym szacunkiem dla adminów wszystkich instancji) stawiania instacyjek po parędziesięciu czy kilkuset userów. W takim rozproszonym modelu starcie z korporacyjnymi, dobrze ustruktoryzowanymi gigantami nigdy nie przyniesie większego, a przede wszystkim trwalszego, sukcesu. Myślę, że nienajgorszym pomysłem byłoby zebrać się i stworzyć jakieś stowarzyszenie/fundację nonprofit zajmująca się rozwojem i promocją Fediverse w świadomości społecznej jako takiej. Po co stowarzyszenie? By się zorganizować, rozplanować działania i kamienie liniowe, pilnować ich osiągania, pozyskiwać środki finansowe (unijne, krajowe, crowdfunding, Brave browser), zasoby ludzkie, koordynować działania. Bez tego moim zdaniem to nie drgnie znacząco. Co Wy na to? W wielu miejscach nie wymagałoby to żadnej dodatkowej pracy, bo np. admin 101010.pl i tak działa i obsługuje instancję, Panowie z @midline i tak nagrywają i promują alternatywne rozwiązania, @mkljczk chce stawiać podstronę listującą instacje itp itd. A przy założeniu takiej ogólnopolskiej grupy możnaby się było zacząć koordynować, planować i np. w przypadku pozyskania środków wynagradzać ww. osoby niezależnie od ich prywatnych działalności.

To tylko luźna myśl, ale wyobraźcie sobie taki moment, że istnieje np. Stowarzyszenie Otwarty Internet, z własnym drobnym finansowaniem i strukturami, ze stroną internetową na której są przystępnie w kolorowych i prostych filmach wytłumaczone alternatywy dla Facebook, Twittera, YouTube (bo tego ludzie szukają przede wszystkim), ze swoimi serwerami Frendrici, Mastodona, PeerTube, gdzie wybieranych jest po 3 adminów (by instancja nie była uzależniona od jednej osoby) o rożnych poglądach, na których istnieją jednakowe zasady wynikające przede wszystkim z PL prawa.
Byłoby o tym głośno, myślę :)

@JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @seachdamh @siloam @arkadiusz_wieczorek @jaczad @nomadbynature rozmyślamy nad powołaniem stowarzyszenia z działalnością gospodarczą w ramach naszej inicjatywy. Po nagraniu odcinka o Fediverse naszła nas taka refleksja, że moglibyśmy utworzyć instancję w ramach stowarzyszenia - właśnie w takich celach, jakich opisujesz a fundusze pozyskać z dotacji unijnych i transparentnie finansować to przedsięwzięcie.

@midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @seachdamh @arkadiusz_wieczorek @jaczad @nomadbynature

Odpaliłem Wasz podcast. Fajnie się słucha. Zrozumiale i jasno przedstawiacie kwestie Sieci. Będę polecał go każdemu,. Myślę, że powinniście stworzyć kurs dla nauczycieli, którzy uważają, że FB i Google to świetne narzędzia do pracy zdalnej. Przydałby się też odcinek o Windows.

@siloam @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @seachdamh @jaczad @nomadbynature co do kursu dla nauczycieli, właśnie pracujemy nad poważnym tematem w ramach podcastu. Będzie on dotyczył dzieci, rodziców i nauczycieli, a mianowicie dzieci vs współczesne technologie, aspekty mowy nienawiści oraz uzależnienia od internetu i mediów społecznościowych (nie tylko dzieciaków).

Póki co zbieramy materiał.

Follow

@arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @seachdamh @jaczad @nomadbynature Dzieci vs social media to naprawdę ważny temat. Szkoły uzależniają dzieci od FB już od wczesnych lat. Dla mnie to praktyka wręcz skandaliczna. Państwo napędza klientów jakiejś obcej korporacji zupełnie za darmo. Faworyzuje firmy. A co z danymi tych dzieci? Dzieci nie są świadome wyrafinowanych socjotechnik. To coś jak puszczanie dziecka na ocean w kajaku. Praktyka, na którą nie mogę się zgodzić także jako pedagog. Działania rządu promujące nauczanie zdalne przy pomocy FB, Google etc, uważam za karygodne. Pisałem już do rządu w tej sprawie. Zero odpowiedzi i zero odpowiedzialności ze strony rządu.

· · Web · 6 · 2 · 3

Trochę to jednak przesadzone. Co do Facebooka - pełna zgoda. Tam dzieci nie tylko nie powinno się wpuszczać, ale do 13 roku życia jest to wręcz niezgodne z regulaminem. Natomiast wrzucenie do tego samego worka Google Class czy Microsoft Teams jest niesprawiedliwe. To nie są żadne social media. Google Class powstała wprost do edukacji, a Teams zostały całkiem dobrze zaadaptowane. No i problem podobny do tego, który poruszyłem podczas dyskusji Facebook vs Mastodon - niskie kompetencje cyfrowe nauczycieli. Oni naprawdę z trudem przechodzili na pracę zdalną i oswajali narzędzia. Zafundowanie im w tym okresie platformy, której nikt nie zna i nie może świadczyć wsparcia, to byłoby wywalenie całego roku szkolnego do kosza. Przypomnę tylko, że nauczycieli jest ok. 700 tysięcy. @siloam @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @seachdamh @nomadbynature

@jaczad @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @seachdamh @nomadbynature Nie mogę się z tym zgodzić. Obie wymienione przez Pana aplikacje zbierają dane o użytkownikach i chociażby dlatego nie powinny być stosowane w edukacji.

@siloam @jaczad @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @nomadbynature I fajnie by było, żeby men miał platformę e-learnigową. Zgoda. Ale nie ma, dopiero się pisze a kazano przeprowadzać nauczycielom lekcje (na początku nawet nie wskazując nawet platformy z której mają skorzystać - więc jedne szkoły używały google, inne m$, jeszcze inne zooma, pewnie jeszcze pominąłem inne platformy których nie widziałem w praktycznym użyciu osobiście). Sorry, ale kazanie jeszcze naucielom, szkołom w tym okresie stawianie własnych serwerów / platform e-learningowych czy rozwiązań jest zupełną wiarą w cuda.

@seachdamh @jaczad @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @nomadbynature Nikt nie mówi, aby szkoły same stawiały takie serwery. Myślę, że wiele firm w Polsce mogłoby świadczyć takie usługi np. postawienia i utrzymania dedykowanego serwera eduMeet itp. Przepraszam, ale wysłanie dzieci i nauczycieli na FB czy nawet na Google Meet było skrajnie nieodpowiedzialne i zdania w tej sprawie nie zmienię.

Problem jest jeszcze bardziej skomplikowany, bo organami założycielskimi dla szkół są samorządy, a nie MEN. Dlatego MEN może zaproponować jakąś platformę, ale nie może nakazać jej używania. Co zaś do zbierania danych, to IMO problemem nie jest zbieranie danych, tylko sposób ich przetwarzania i wykorzystywania. Dane **muszą** być zbierane i fakt ich zbierania nie może dyskwalifikować żadnego narzędzia. Próbuję też wyobrazić sobie proces uruchamiania serwerów Jit.si, robienia przetargów na transfery i serwery, konfigurowanie tego wszystkiego, administrowanie, uczenie używania. Przypomnę jeszcze raz o skali: 5 milionów uczniów, 700 tysięcy nauczycieli i bodajże 40 tysięcy szkół zarządzanych przez ok. 2800 samorządów. Jakoś brakuje mi wyobraźni:) No i jeszcze na samym początku procesu ktoś musi zdecydować, co wybrać i dopiero potem ruszyć. @seachdamh @siloam @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @nomadbynature

@jaczad @seachdamh @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @nomadbynature "Dane **muszą** być zbierane" Przepraszam, ale Pan najwyraźniej nie ma pojęcia o skali zbieranych informacji przez MS, Google lub FB. To nie tylko login, hasło i e-mail. "Jakoś brakuje mi wyobraźni:" Raczej kompetencji. Korzystał Pan kiedyś z eduMeet? To nie jest żaden problem, aby firmy hostingowe stawiały jego instancje dla szkół i organizowały szkolenia. Samodzielna nauka korzystania z eduMeet to 5-10 minut. Naprawdę. Postawa "Państwo nie potrafi, więc zostawmy to zachodnim korpo" pokazuje tylko to, że mamy "państwo z dykty" i kolonializm.

Chyba na tym zakończę tą dyskusję. Zarzucanie mi braku kompetencji bardzo mi się nie podoba. Pozostawiam jedynie refleksji skalę zjawiska. Nie chodzi o własny grajdołek, który ogarnie się popołudniami. Chodzi o miliony użytkowników, których trzeba nauczyć korzystania z narzędzi. I nie wierzę w narzędzia tego typu, których można się nauczyć w kilka minut. EOT. @siloam @seachdamh @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @nomadbynature

@jaczad @siloam @seachdamh @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @nomadbynature trochę odeszliśmy od głównego tematu.

W kontekście oprogramowania wykorzystywanego przez szkoły to problem leży w wykorzystywaniu środków i przygotowanej podstawy programowej.

Zamiast przekazać pieniądze na szkolenia nauczycieli i kształcenie dzieci pod kątem wykorzystania nowoczesnych technologii (z udziałem technologii open-source), a większość rzeczy można zrobić dzisiaj w przeglądarce. To przepala się kasę na licencje na windowsy, office'y, itp. Nauczyciele nie są przygotowani pod tym względem, nawet ci od informatyki. Problemów tym obszarze jest wiele.

Mam nadzieję, że powstanie więcej (niekoniecznie rodzimego) otwartego oprogramowania, które szkoły będą mogły wykorzystywać.

Jeżeli chodzi o Google Classroom, mam od zaprzyjaźnionych nauczycieli bardzo wiele negatywnych opinii na temat tego oprogramowania. Sam w pracy jestem zmuszony do korzystania M$ Teams, które również ma wiele niedociągnięć.

Zgadzam się również, że systemowo szkoły nie były i chyba dalej nie są w 100% przygotowane do prowadzenia zajęć online.

@arkadiusz_wieczorek @jaczad @siloam @seachdamh @midline @mrk @mkljczk @nomadbynature Ale to nie jest problem tylko szkół, a ogólnej wiedzy w społeczeństwie. Komputer PC = Windows + MS Office, sieć społecznościowa = Facebook. I to się szybko nie zmieni bez oddolnych inicjatyw edukacyjnych (tak, znów puszczam oczko do pomysłu Stowarzyszenia), które będą nieść kaganek oświaty nie tylko do pojedynczych jednostek, a całych grup społecznych. (1/2)

@arkadiusz_wieczorek @jaczad @siloam @seachdamh @midline @mrk @mkljczk @nomadbynature Oprogramowanie wolne, a przy tym bezpłatne, nie istnieje w świadomości społecznej. Co więcej, co wiem z praktyki, darmowe często = gorsze = coś czemu nie można zaufać i ludzie nawet jak mają taką alternatywę to wpychają kasę znanym korporacjom i bardzo ciężko wytłumaczyć, że "to będzie działać, jest legalne i to nie jest przekręt". (2/2)

@arkadiusz_wieczorek @jaczad @siloam @seachdamh @midline @mrk @mkljczk @nomadbynature I nie ma co mieć pretensji do szkół, bo jesteśmy atakowani zewsząd podobnymi hasłami, które ugruntowują przekonanie, że konta na tych zagranicznych portalach to coś normalnego jak buty, które każdy musi mieć, by żyć normalnie w internecie (załączony obrazek dostałem przez sekundą w mailu od ISP). (3/2) ;)

To oczywiście tylko dowód anegdotyczny, ale moje dzieci nie mają problemów z Teams. A jak idzie wdrażanie Linux i innych otwartych rozwiązań w szkole może opowiedzieć @abix_edukacja @mkljczk @arkadiusz_wieczorek @siloam @seachdamh @midline @JaroslawSadowski @mrk @nomadbynature

@jaczad @abix_edukacja @mkljczk @siloam @seachdamh @midline @JaroslawSadowski @mrk @nomadbynature @sp6ina

Uważam że M$ Teams dyskwalifikuje to, że jako użytkownik muszę korzystać z zamkniętych przeglądarek, bo M$ celowo blokuje prawidłowe działanie, np. pod FF.

@arkadiusz_wieczorek @jaczad @abix_edukacja @mkljczk @seachdamh @midline @JaroslawSadowski @mrk @nomadbynature @sp6ina MS Teams miał duże problemy w Polsce z dostępnością tuż po powrocie dzieci z ferii i było to widoczne chociażby w serwisach monitorujących np. downdetector.pl/status/teams/

@jaczad @seachdamh @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @nomadbynature " I nie wierzę w narzędzia tego typu, których można się nauczyć w kilka minut. EOT.". To nie jest kwestia Pana wiary, ale wiedzy. Powtarzam - nie było żadnego problemu, aby firmy polskie firmy stawiały instancje eduMeet dla szkół. Jeżeli Pan twierdzi inaczej to proszę podać konkretne dowody. Wierzy Pan w marketing MS, Google, a nie wierzy Pan, że ktoś w kilka minut ogarnie eduMeet. To mówi samo za siebie. Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe ma w ofercie instancje eduMeet meet.psnc.pl/ Nie widziałem na stronach Centrum/Ośrodków Doskonalenia Nauczycieli ani Kuratorium Oświaty żadnej informacji na ten temat ani reklamy tego rozwiązania. Pomijam już fakt, że część nauczycieli to jawni ambasadorzy amerykańskich marek. Mam wrażenie, że w Polsce współpraca MEN z krajowym biznesem ogranicza się do wydawania co roku nowych podręczników.

@siloam @jaczad @seachdamh @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk qq@mkljczk@mstdn.io @nomadbynature

Tu sie zgodzę bo niestety dla nas Microsoft pięknie prowadzi swój marketing. Od siebie moge dodać ze nawet Polski Związek Krótkofalowców dostał od MS licencje i korzysta z Teams itp.
Dlatego jest moja wizja stworzenia cos na miarę disroot jednak by to zrobić to musi być kilka osób i muszą być na to środki którymi niestety nie dysponuje

@sp6ina @siloam @jaczad @seachdamh @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @nomadbynature

Chyba coś mnie omineło (jak sobie wyświetlić ładnie wątki?) Co ci chodzi po głowie? Możesz rozwinąć?

@abix_edukacja @jaczad @seachdamh @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @nomadbynature Działa normalnie na systemie Android przez interfejs przeglądarki. Chodzi o to, że nie można dzwonić na numery komórkowe?

@abix_edukacja @jaczad @seachdamh @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @nomadbynature Proszę zobaczyć czy działa na normalnej, standardowej przeglądarce Androida. Może ma Pan włączony tryb oszczędzania danych w Operze. Wtedy może nie działać, bo część ruchu idzie przez proxy Opery, a nie wiem czy to proxy obsługuje WebRTC.

@abix_edukacja @jaczad @seachdamh @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @nomadbynature Silnik ten sam co w Chrome, ale Opera pewnie też z niego korzysta i działa tylko jak nakładka UI. Jeżeli ma być Firefox na Andka to raczej Fennec lub IceCat.

@siloam @jaczad @seachdamh @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @nomadbynature
Czego mi brakuje w Jitsi:
1 - Zapisu na dysk lokalny komputera jako mp4 lub choć na serwer w jakiś katalog.
2 - podkładu własnego tła, jak to jest w meet Google (dla Linux działa mi to tylko tam)
3 - możliwości pracy na zdalnym komputerze jak w Zoom
4 - możliwości konfiguracji kto ma być adminem, teraz muszę uruchamiać wcześniej i dopiero podawać link ludziom.
Poza tym OK,

@abix_edukacja @jaczad @seachdamh @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @nomadbynature Nagrywania może specjalnie nie być, bo w części krajów nagrywać bez jawnej zgody osoby zainteresowanej nie można. Ogólnie to projekt na licencji MIT więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby go sforkować i dodać nowe funkcjonalności.

@jaczad @siloam @seachdamh @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk Chodzi o to żeby miliony użytkowników nie stały się, jednym podpisem urzędnika, kolejnym darmowym źródłem bigData, które zostaną następnie użyte, żeby tym (sprofilowanym) użytkownikom sprzedawać niezliczone produkty komercyjne. Zgoda na takie coś to jest przykładanie ręki do Globalnej Katastrofy Prywatności, która trwa w najlepsze od co najmniej dekady w cieniu Globalnej Katastrofy Klimatycznej.

@jaczad @siloam @seachdamh @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @nomadbynature tutaj PSI ma bardzo sporo racji, platform jest od groma i dają sobie radę. eduMeet nie znalem, jest choćby BigBlueButton wdrażane na ogromnych uniwersytetach na świecie. Można także zrobić tak jak w Katalonii gdzie uczelnia udostępnia zwykłym szkołą i urzędom narzędzia do pracy takie jak IsardVDI

Nie jesteśmy skazani na BigTech od dawna.

@jaczad jeśli chodzi o ogrom takich rozwiązań to jakby ktoś pomyślał to spokojnie do ogarnięcia. Nie wiem jak w innych miastach, ale w Krakowie mamy CYFRONET który należy do uczelni. To ogromna jednostka zarządza spora siecią w mieście światłowód, zajmująca się domenami, utrzymaniem stron urzędów etc.

Obstawiam ze Krakow nie jest wyjątkowy w tej kwestii... a nawet jeśli to zawsze jest to przykład aby to wdrożyć w innych miastach.

@jaczad posprawdzałem, każde z dużych miast ma ogromne uczelniana jednostkę informatyczną: ICM w Warszawie, TASK w Gdańsku, PCSS w Poznaniu, WCSS we Wrocławiu.

Może pora je jeszcze mocniej wykorzystywać... uczelnia zarobi więcej, studenci zyskają rzeczywista praktykę + później możliwość pracy. Nawet zróbmy to w open source (po co odkrywać koło na nowo)

@seachdamh @siloam @jaczad @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @nomadbynature Platforma e-learningowa nie "pisze się" tylko zostanie kupiona jako komercyjna usługa postawienia i utrzymania (SaaS) gotowca w postaci OpenEDX w jednym z big cloudów (G,AWS,MS)

Niby tak, ale przecież takie coś nie powstaje przez kliknięcie instalatora i zatwierdzanie kolejnych kroków. No i nie w MEN, tylko w KPRM, a ściślej w GovTech.@miklo @seachdamh @siloam @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @nomadbynature

@jaczad @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @seachdamh @nomadbynature

To rolą Państwa jest stworzenie otwartej platformy dla edukacji i zapewnienie wsparcia dla nauczycieli. W interesie Państwa powinno leżeć używanie otwartych technologii oraz zapewnienie miejsc pracy specjalistom w Polsce, a nie w USA. Ma powstać (niestety nie otwartoźródłowy) SZPoN. Zobaczymy co z tego wyniknie i czy nie skończy się tylko na szumnych zapowiedziach.

@abix_edukacja @jaczad @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @seachdamh @nomadbynature Zobaczymy. Przy e-dowodzie niedawno robili oprogramowanie z użyciem bibliotek na licencji GPL, a źródeł mimo to nie opublikowali i była afera i wstyd na cały świat. wykop.pl/link/5432835/e-dowod-

@siloam @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @seachdamh @jaczad @nomadbynature gazedga żgolna tylgo na Pejsbuku bo na ższtronie żgoły nje wżtawjała panji źwiedliczanga.

@siloam @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @seachdamh @jaczad @nomadbynature
Jeżeli nawet dzieci nie są tego świadome to skąd pomysł, że rząd miałby być tego świadomy?

@siloam @arkadiusz_wieczorek @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @seachdamh @jaczad @nomadbynature z tymi danymi w przypadku platform jak np. Google classroom nie jest tak najgorzej niby jakie dane tam są imię nazwisko, maile szkolne po za tym mogą poznać co najwyżej treść rozprawki na Polski

@kamil05 @siloam @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @seachdamh @jaczad @nomadbynature tym samym kontem od google classroom można korzystać z pozostałych narzędzi jak np. YouTube. Wiele metadanych można poznać i matchując to z prawdziwymi danymi osobowymi więc jak najbardziej jest źle...

@arkadiusz_wieczorek @siloam @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @seachdamh @jaczad @nomadbynature zależy od ustawień np. w szkole do której chodzę YT itp. są poblokowane i trzeba się przelogowywać

@kamil05 @siloam @midline @JaroslawSadowski @mrk @mkljczk @seachdamh @jaczad @nomadbynature otóż to sama możliwość, że można to ustawić, powoduje, że część szkół będzie miała to odblokowane 😞

Sign in to participate in the conversation
101010.pl

The social network of the future: No ads, no corporate surveillance, ethical design, and decentralization! Own your data with Mastodon!